5 Tips För Att Öka Ditt Lilla Företag

Det är många småföretagares dröm att växa sin verksamhet till kraftverk som Amazon, Google och Apple, som alla började på de mest anspråkslösa sätten. Vem skulle ha trott att Amazon, ursprungligen en online bokhandel, skulle växa till en av de största e-handelsplatserna i världen, medan Google, som startat i ett garage, skulle bli världens största sökmotor på nätet.

När man växer ett företag bör man själv se det som en prestation, det finns många som stagnerar eller dör. Vi kommer att gå igenom några tips för att hjälpa småföretagare ta några steg för att växa.

 

  1. Känn dina kunder och ge dem vad de vill ha

Det här kan verka som en no brainer, men du skulle bli förvånad över hur många företag som försöker tvinga sina produkter och tjänster på potentiella kunder, snarare än att lyssna på vad de vill och anpassa sig till detta.

Lyssna på vad dina kunder vill och utveckla för att uppfylla deras behov. Ta reda på vad de vill ha och vad du kan förbättra genom att uppmuntra till feedback, allt detta samtidigt som du erbjuder dem fantastisk kundservice!

 

  1. Använd tillgänglig teknik

Nu är det här ett brett tips eftersom det verkar finnas ny teknik som visas varje dag som hävdar sig vara ett viktigt verktyg för ditt företag. Kom ihåg att det inte behöver kosta pengar för att få värde för ditt företag, så var inte rädd att shoppa för att se vad som passar ditt företags budget.

Till exempel om du planerar att flytta till större kontor för att, med fler mötesrum, överväga att genomföra en konferensrums schemaläggningsdisplay. Sådan maskinvara, som den som byggdes av Pronestor, kan vara mycket användbar för att få ut mesta möjliga av dina resurser. Tid kan sparas på att boka konferensrum i outlook extremt snabbt och bekvämt och rummen kommer att utnyttjas mer effektivt tack vare det lättanvända bokningssystemet.

Mindre företag kan också dra nytta av kommunikationsverktyg som Slack, som är tillgängligt gratis. Diskussionerna är mer informella men mycket snabbare och enklare att följa och organisera jämfört med e-post.

 

  1. Använd social media

Med tanke på hur mycket tid den genomsnittliga personen idag tillbringar i sociala medier, är det inte konstigt att företagen fokuserar så mycket tid och pengar på reklam genom dessa kanaler. Detta betyder dock inte att mindre företag inte kan konkurrera med större företag, eftersom många föredrar den mer direkta och personliga kundservice som du vanligtvis får från mindre företag.

“Socialt lyssnande” kan användas för att spåra vilka kunder som tycker om ditt företag och deras beteenden, så att du kan bygga upp en profil för dina kunder och locka nya.

 

  1. Sök efter nya möjligheter

Det är bevisat att behålla kunder är billigare än att rekrytera nya, men om du verkligen vill växa, behöver din kundbas göra det också. Ta hand om dina nuvarande kunder och hitta nya som använder olika försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Kompilera listor med e-post och potentiella kunder och skicka e-nyhetsbrev och e-postkampanjer för att locka dem.

 

  1. Håll ett öga på din konkurrens

Din konkurrens kan ha funnits längre än dig, så det kan vara klokt att se vad de gör rätt och eventuellt efterlikna detta. Differentiera dig från din tävling och formulera strategier för att få dig till massorna. Tänk på varför de borde välja dig istället för dem!

Att följa dessa tips bör ge dig en bra grund för att öka din verksamhet. Medan varje företag och deras ägare är annorlunda kan dessa ändras för att passa deras behov, och dessa är inte på något sätt endast relevanta för småföretag.